من سینماگرم... دنیا اگر یک فیلمساز متوسط هم نداشته باشد اتفاقی نخواهد افتاد ولی اگر من کاری بتوانم بکنم که بدهکاریام را به این انقلاب و به این حرکت بپردازم و آن هر چیز و هر کاری که میخواهد باشد ارزشی معتبر خواهد داشت.
تهیهکننده فیلم سینمایی «یادگار جنوب» عنوان کرد: برای افرادی چون ما که با سرمایه شخصی فیلمهای مستقل میسازند کار کردن در سینمای ایران بسیار دشوار است؛ در حقیقت ما با ساخت «یادگار جنوب» در این وضعیت سینما ریسک کردیم که تغییر ژانر دادیم.
فرزاد موتمن کارگردان «شبگرد» «چشم و گوش بسته» «سراسر شب» و «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» به هنرآنلاین گفت: میپذیریم که در کشورمان به دلایل فرهنگی ممیزیهایی وجود دارد؛ اما این ممیزیها نباید دفترچهای داشته باشند؟ سالهای زیادی است که از تدوین این دفترچه سرباز زده میشود. چرا؟
در هفتهای که گذشت «تمساح خونی» بعد از مدتها از جمع پنج فیلم پرفروش هفته خارج شد و با فروش هفتگی 624 میلیون تومانی، در خانه هفتم جدول فروش قرار گرفت. اکران «یادگار جنوب» و تاثیر آن در فروش سینماها اتفاق مهم دیگر این هفته بود.
کتاب حاضر بخشی از طرح فرزین وحدت، استاد ایرانی جامعهشناسی در امریکا، با موضوع «مدرنیته و نسبت آن با ایران، اسلام و جهان اسلام» است. کتاب «رویارویی فکری ایران با مدرنیت» و «اخلاق اسلامی و شبح مدرنیته» از دیگر آثار فرزین وحدت در این پروژه فکری به شمار میآیند.
جشنواره فیلم فجر در چهلودومین تجربه خودش به متفاوتترین شکل نسبت به دورههای قبل برگزار شد و پرسشها و ابهامهای فراوانی نیز برجای گذاشت؛ جشنوارهای که نهتنها همه سلیقهها را نمایندگی نکرد، بلکه خالی از تنوع هم بود. بخش خصوصی حضوری کمرنگتر داشت و در مقابل فیلمهای ارگانی و دولتی بخش مهمی از جشنواره را به خودشان اختصاص دادند.